רוצי על זה!


יותר ויותר נשים בוחרות להתחיל לרוץ, ולא סתם.
נשים שרצות נהנות מיתרונות מיוחדים. הנה 10 מהם.
 
בוסט למוח ולמצב הרוח 
נפש בריאה חשובה לא פחות מגוף בריא. ריצה נותנת בוסט למצב הרוח על ידי שחרור אנדורפינים. ריצה גם מעודדת צמיחה והתחדשות של תאים עצביים, מה שמגביר את הפעילות המוחית, ובעיקר את החלק שאחראי על למידה וזכרון.
 
ירכיים מפלדה 
הריצה היא דרך ידועה לחטב את הרגליים והישבן ולזכות בירכיים מוצקות ומעוצבות. זאת בזכות אופי הפעילות ששורפת הרבה קלוריות ושומן וגם בונה שריר.
 
חלומות מתוקים
נשים שסובלות מנדודי שינה או גלי חום בלילה ישמחו לגלות כי הריצה מסייעת לשנת לילה עמוקה ורציפה יותר. זה דווקא לא קשור לכך שהריצה מתישה או מעייפת את הגוף, אלא לכך שהיא עוזרת לנרמל דפוסי מחשבה פעילים מדי, אלו שגורמים לנדודי שינה.


 
בניית העצמות 
מחקרים מראים שריצה מהירה מייצרת כוח גדול מספיק שעוזר לבנות את העצמות. אנשים צעירים ומבוגרים כאחד צריכים ״להכות באדמה״ כדי לסייע להוספת מסה לעצמות. יחד עם זאת, נשים הסובלות מדלקות או בעיות פרקים צריכות להיוועץ ראשית עם רופא. 
 
הקלה בכאבי מחזור 
שוב הזמן הזה בחודש שמכווץ אותך מבפנים וגורם לך לשינויים במצב הרוח? ריצה קלה יכולה להקל על הסימפטומים הידועים של המחזור החודשי. הריצה משחררת אנדורפינים שעוזרים לשינויי מצב הרוח, וגם מקלה על הכאב וההתכווצויות.
 
חסכון כלכלי 
ריצה היא לכולן, ויכולה להתקיים בכל מקום ובאמצעים דלים. כל מה שצריך הוא זוג נעליים (אפשר גם כאלה שלא עולות הון) וכוח רצון! אין צורך להשקיע במנוי יקר לחדר כושר, בחברות שנתית במועדון כזה או אחר או בקניית ציוד מיוחד.
 
תרופת סבתא  
ריצה יכולה להקל לא רק בכאבי מחזור, אלא גם בתסמיני הנגאובר! אם עבר עליך לילה קשה נסי לצאת לריצה. בהתחלה יהיה קצת קשה לסחוב אבל לאחר מכן הרגשתך תשתפר פלאים, בין היתר בזכות העובדה שהריצה מגבירה את זרימת הדם ומשחררת… נכון, שוב את האנדורפינים האלה.
 
מה זאת אהבה 
מחקרים מראים שפעילות גופנית קבועה כמו ריצה מעוררת מינית. ריצה גם מחזקת את הביטחון העצמי והדימוי העצמי מה שגורם לך להרגיש נחשקת יותר. 63% מהנשים שמבצעות פעילות גופנית 6-7 פעמים בשבוע מדרגות את האטרקטיביות שלהן בתור ״מעל לממוצע״.


 
השתתפות באירועי ריצה לנשים!
 
לנשים רצות יש אירועי ריצה אקסקלוסיביים וכיפיים במיוחד, אליהם הן יכולות להגיע עם כל החברות וליהנות מאווירה ייחודית שקשה לשחזר במרוץ ״רגיל״. אירועים כאלה מתקיימים סביב העולם וגם כאן בתל-אביב בחודש אפריל הקרוב! לפרטים לגבי לייף ראן, מרוץ הנשים של תל-אביב וסופר פארם: www.life-run.co.il

שיתוף


תגובות