להתאמן עם בן או בת הזוג: טוב או רע?

 
במערכת יחסים חדשה בדרך כלל יש חיפוש מתמיד אחרי תחביבים משותפים. גברים ישמחו לגלות שבת הזוג שלהם אוהבת ללכת למשחקי כדורגל, נשים ישמחו לגלות שבן הזוג שלהם אוהב מופעי מחול (וגם ההפך, לפעמים).
פעילות גופנית היא דבר שבהחלט אפשר לעשות יחד – בין אם מדובר באימון ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, קרוספיט או סתם ללכת יחד לחדר הכושר. זה יוצר מחויבות לפעילות, וגם משמר ״זמן זוגי״. יש זוגות שנהגו להתאמן גם לפני הזוגיות, והחלו להתאמן יחד. יש כאלה, שדווקא יעדיפו להתאמן בנפרד – גם אם הם עוסקים באותה הפעילות. אז מה ההמלצה שתסייע לשמר גם את הכושר הגופני וגם את האהבה?


 
 היתרונות
 
מוטיבציה
להתאמן עם בן/בת הזוג, במיוחד אם מדובר במערכת יחסים טרייה, יכול לשפר לכם את הכושר פלאים. למה? כי כשצריך להרשים מישהו אחר בדרך כלל המוטיבציה עולה. גם אם מדובר כבר במערכת יחסים ותיקה, העובדה שאנחנו הופכים את האימון לזמן איכות זוגי יוצר מחויבות נוספת סביב האימון. אנחנו יודעים, שאם נבריז מהאימון בעצם נבריז גם לאהוב/ה שלנו.
 
זמן איכות
זוגות רבים טיפחו מסורת סביב אימון שבועי או דו-שבועי משותף שאחריו הם ממשיכים יחד לאכול משהו או לשתות כוס קפה. זה הזמן שלהם יחד, הרחק מהמשפחה, הילדים, ההורים, החבר׳ה, העבודה או כל דבר אחר שבדרך כלל מסיח את דעתם זה מזו.
 
יש על מי לסמוך
אנחנו שואפים לכך שהאדם שאנחנו במערכת יחסים איתו, הוא גם החבר הכי טוב שלנו. לכן, תמיד אפשר לסמוך על החבר הכי טוב שלנו שיעודד אותנו לאורך הדרך, ישים לב אם אנחנו עושים משהו לא נכון, יתקן אותנו, ישמור עלינו, ידרבן אותנו לעבר המטרה ובאופן כללי נרגיש בטוחים יותר כשהוא בסביבה.


 
אורח חיים דומה
אם שניכם מתאמנים יחד זה אומר שאתם פותחים או סוגרים את היום יחד, וזה נותן לכם מסגרת. מה גם, שזה אומר שאתם מכבדים אחד את אורח החיים של השני גם בימים בהם אתם לא מתאמנים יחד – כלומר, יכולים להבין את הצורך לצאת לרוץ ב-5 בבוקר או ללכת לאימון כדורסל עם החבר׳ה בתשע בערב. זוגות שמתאמנים יחד גם לפעמים ינקטו בדיאטה/תפריט דומים, יאכלו יחד לאחר האימון, ייבחרו במטרות דומות (לדוגמה לרוץ חצי מרתון ביחד, או לעשות את צליחת הכנרת ביחד) וכו׳.
 
ללמד וללמוד
בזכותך היא התחילה לרוץ, בזכותה אולי התחלת לעשות יוגה. הוא לימד אותך מה זה קרוספיט, ואת בתמורה לימדת אותו שגם אחר כך חשוב לעשות מתיחות. זוגות יכולים להעשיר אחד את השני, כי כל אחד מביא אל השולחן יכולת אחרת, כל אחד טוב במשהו אחר, והוא יכול ללמד את השני תוך כדי תנועה.
 
החסרונות
 
רמות לא שוות
להתאמן יחד זה נחמד, אבל אם האחד מעכב את השני – זה דווקא יכול לגרום לבעיות ביחסים, במקום לשפר אותם. כלומר, אם לדוגמה החברה שלך רצה הרבה יותר מהר ממך והיא צריכה להאט משמעותית בשביל לרוץ יחד, שניכם לא תצאו מהאימון בהרגשה טובה. גם לזה ישנם פתרונות. לדוגמה, אתם יכולים להצטרף לקבוצה עם אנשים נוספים ואז כל אחד מוצא את קבוצת הקצב שמתאימה לו בתוך הקבוצה – וזה עדיין נחשב לאימון משותף. או שאתם יכולים להחליט שאימון אחד בשבוע הוא אימון ״קל״ אשר מוקדש לבן/בת הזוג, ואז המטרות הספציפיות שלכם פחות חשובות. העיקר שלא תרגישו שהרצון להתאמן יחד פוגע באימון עצמו.
 
אין תיאום ציפיות
את רגילה להתאמן ב-6 בבוקר והוא רגיל ב-6 בערב. קבעתם להתאמן בבוקר אבל בסוף הוא לא הצליח להתעורר... או שאתה רגיל להתאמן בימים קבועים אבל היא גמישה יותר, ובסוף החליטה ללכת להיפגש עם חברות במקום לצאת להתאמן איתך. תסריט מוכר? גם אם שניכם באותה הרמה, ואוהבים לעשות את אותו הספורט, חשוב לתאם ציפיות ולוודא שגם מבחינת הלו״ז זה מסתדר. ואם לא, אז לשחרר.
 
אין זמן בנפרד
אם אתם מהזוגות שמבלים הרבה יחד, יש לכם הרבה חברים משותפים, אולי אתם אפילו עובדים יחד וגם מתאמנים יחד – יש דבר כזה שנקרא יותר מדי. יכול להיות שהאימון צריך להיות דווקא הזמן שלכם בנפרד, עם חברים אחרים שלא קשורים למערכת היחסים, או סתם זמן איכות שלכם עם עצמכם.
 


המסקנות
 
להתאמן יחד לא מתאים לכולם, לכן מומלץ פשוט לנסות. ללכת כמה פעמים לחדר הכושר יחד, שם כל אחד יכול להתאמן ברמה שלו, ולראות אם יש ביניכם לא רק התאמה נפשית ופיזית, אלא גם ספורטיבית. לאחר מכן אפשר לנסות להוציא את האימונים החוצה – ללכת לרוץ יחד למשל. חשוב לוודא שאתם אוהבים את אותם ענפי הספורט, שאתם ברמות דומות, שיש לכם סבלנות אחד לשני גם ברגעים הקשים. אם כן, שילוב של ספורט במערכת היחסים יכול ממש לשדרג לכם את הקשר. אם לא, כנראה שלהתאמן יחד זה לא בשבילכם ואולי תמצאו תחביבים אחרים אותם אתם יכולים לעשות יחד...

שיתוף


תגובות